Edit Content

با ما تماس بگیرید

بعد از جراحی های ارتوپدی چه مراقبت هایی باید داشته باشیم ؟

بعد از جراحی های ارتوپدی چه مراقبت هایی باید داشته باشیم ؟

  • خانه
  • -
  • ارتوپدی
  • -
  • بعد از جراحی های ارتوپدی چه مراقبت هایی باید داشته باشیم ؟
بعد از جراحی های ارتوپدی چه مراقبت هایی باید داشته باشیم ؟

جراحی به عنوان یک طرح درمانی، تنها به یک عمل جراحی محدود نمی‌شود، بلکه شامل سه مرحله مهم قبل عمل، حین عمل و بعد از عمل است. در این فرآیند، هر مرحله دارای اهمیت خاص خود بوده و نقش مؤثری در موفقیت و بهبودی پس از جراحی دارد. در این مقاله بیشتر درباره مراقبت های بعد از عمل جراحی ارتوپدی صحبت خواهیم کرد.

 

3 مرحله قبل،حین و بعد از عمل جراحی

مرحله قبل از عمل جراحی ارتوپدی به اندازه‌ای مهم است که به وضوح به بدن شما زمینه‌ای ایجاد می‌کند که جراحی به صورت ایمن و با نتایج مطلوب انجام گیرد. در این مرحله، آمادگی جسمانی و روحی، انجام آزمون‌های پیش‌جراحی، و دنبال کردن راهنمایی‌ها و توصیه‌های پزشکی می‌تواند به عملکرد بهتر در مرحله بعدی کمک کند.

در مرحله خود جراحی، عمل جراحی انجام می‌شود و تکنیک‌های پزشکی به کار گرفته می‌شوند تا به بهترین نتیجه برسید. این مرحله تجربه و مهارت پزشک و تیم پزشکی را نمایان می‌کند.

مرحله بعد از عمل نیز با اهمیت بالایی برخوردار است. مراقبت‌های مناسب پس از عمل، نه تنها تاثیر موثری در عملکرد جراحی دارد، بلکه تضمین می‌کند که شما بهبودی مناسب را تجربه خواهید کرد. این شامل رعایت دستورات پزشک، تغذیه مناسب، تمرین‌های توانبخشی و پیگیری منظم با واحد درمانی می‌شود.

 

درباره بایدها و نبایدها را بیاموزید.

جراحان ارتوپد می دانند که بعد از جراحی چه چیزی برای شما بهتر است. بنابراین، شما باید به دقت به دستورات آنها، به خصوص بایدها و نبایدهای پس از جراحی را گوش دهید. جراح ارتوپد شما هر تغییری را که ممکن است مجبور باشید در برنامه روزانه خود ایجاد کنید تا بهبودی کامل توضیح دهد. این تغییرات ممکن است شامل تغییراتی در رژیم غذایی، ورزش، بهداشت و فعالیت جسمی شما باشد. نوع عملی که انجام می دهید مشخص می کند که چه چیزی تحت تأثیر قرار می گیرد، بنابراین در مورد کارهایی که باید انجام دهید با پزشک خود مشورت کنید.

 

بهداشت زخم و تمیز کردن زخم عمل جراحی

زخم بعد از جراحی ارتوپدی

بعد از عمل جراحی ارتوپدی یک پرستار ویزیت فقط یک بار در هفته در هنگام مرخص شدن از بیمارستان به شما کمک می کند. شما باید یاد بگیرید که چگونه در خانه بدون کمک پزشک یا پرستار از زخم خود مراقبت کنید. جراح، شما را در مورد تمیز کردن و مشاهده بخیه ها راهنمایی می کند. شما باید زخم خود را خشک و تمیز نگه دارید. برخی از جراحان ارتوپد برای جلوگیری از خیساندن زخم، تغییر از دوش به حمام اسفنجی را پیشنهاد می کنند. پزشک جراح شما همچنین به شما ویژگی‌های زخم‌ سالم و بدون عفونت را آموزش می‌دهد. با یادگیری این موارد، می‌توانید در صورت نیاز و در موارد اورژانسی با پزشک خود تماس بگیرید. این آموزش‌ها به شما اطلاعات لازم برای مراقبت از زخم جراحی خود در خانه را فراهم می‌کند و به بهبودی سریع‌تر و موثرتر شما کمک می‌کند.

 

داروهای خود را طبق دستور پزشک مصرف کنید.

جراح ارتوپد شما داروهای بعد از عمل را نیز برای شما تجویز خواهد کرد. با توجه به وضعیت جراحی شما و واکنش بدن شما به جراحی که انجام شده است پزشک ممکن است دارویی را برای کاهش درد و جلوگیری از لخته شدن خون پیشنهاد کند. داروهای ضد درد شامل مواد مخدر است، بنابراین مطمئن شوید که آنها را در دوزهای تجویز شده و فقط در زمان های مطمئن مصرف کنید. همچنین ممکن است برای جلوگیری از عفونت یا بیماری ثانویه آنتی بیوتیک برای شما تجویز شود.

 

 

درخواست ارجاع به فیزیوتراپیست

فیزیوتراپی بعد از جراحی

صرف نظر از اینکه جراحی شما چقدر تهاجمی بوده است، بدن شما به زمان بیشتری برای بهبودی نیاز دارد. برای مدتی نمی توانید به فعالیت عادی خود بازگردید و قوانین خاصی را برای فعالیت های روزمره خود داشته باشید. پزشک شما درباره کارهایی که تا آن زمان باید انجام دهید و نباید انجام دهید صحبت خواهد کرد، پزشک جراحی احتمالا دستور فیزیوتراپی برای شما خواهد نوشت. فیزیوتراپیست ها به شما کمک می کنند تا قدرت و تحرک خود را دوباره بدست بیاورید. فعالیت ورزشی زیر نظر فیزیوتراپیست می تواند به از بین بردن خطر لخته شدن خون و تورم در زخم شما کمک کند.

 

معاینات خود را برنامه ریزی کنید

پس از جراحی، جراح ارتوپد به شما توصیه می‌کند که آزمایش‌های ارزیابی مختلفی را برای تعیین پاسخ بدنتان به جراحی انجام دهید که به شما کمک کند تا به بهبودی کامل برسید. بنابراین مطمئن شوید که در معاینات منظم پزشکتان شرکت می کنید. برای حدود 6 هفته پس از عمل باید به طور مرتب با جراح ارتوپد خود مشورت کنید. تعداد دقیق معاینات برای هر بیمار متفاوت است. از طریق مشاوره های منظم، پزشک شما روند بهبودی شما را پیگیری می کند تا به شما کمک کند که اقدامات احتیاطی لازم را در برابر هر تغییر داشته باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *